Tillbaka till vardagen

Ja nu har skolan satt igång igen. Det känns både lite jobbigt samtidigt som det känns bra. Det är ju trots allt det vi är här för, skulle vi inte gå i skolan skulle jag inte vara här. Tulsa är väl inte det roligaste stället att vistas på om man så säger.
Vi har fullt upp den här terminen. Jag tar 15.5 credits vilket innebär fem trepoängskurser och en gympakurs på ett halvt poäng. Förutom det har jag dessutom en audit som innebär att jag får sitta med på lektionerna men jag behöver inte göra något kursarbete, och får därmed inte ett betyg. Kursen kommer dock att stå med som just en audit i mitt slutbetyg sedan.

Vi har bestämt oss för att äta lunch på skolan två dagar i veckan, för att slippa stressa med vad vi ska äta och sånt, det känns bra då det är bra mat och eftersom att just maten var ett gissel förra terminen...både fantasi och ork saknades om man så säger. Sen kommer vi nog att sitta mer på skolan och plugga nu med eftersom vi har lektioner varje dag den här terminen.

Idag har vi dock slappat och varit på zoo med familjen W! Mycket trevligt om än lite väl kallt för min smak, det var kring 2 grader idag...men det var i alla fall halva priset att gå in så vi sparade lite kosing i alla fall på att åka. Vi har dock tänkt att köpa ett årskort för att kunna åka oftare, dock sparar vi det tills lite senare eftersom det halva priset på inträde verkar gälla fram till slutet av februari.

Sen var det Aron då. På dagis i går kom han hem med tre "ouchi-reports," dvs rapporter om att han gjort sig illa....det var lite rivmärken på ryggen eftersom han satt sig mot nåt hårt, sen hade han och en kompis slagit i hop med huvudena och så hade han slagit munnen så det blödde...och i går kväll så vill han inte sova. Under natten verkade det som han hade ont i munnen när han skulle ha nappen, så sömnen blev en aning störd. Förutom det hade han magknip också...Dock verkade han normal på dagen idag förutom att han verkade ha lite ont när han skulle äta en chicken nugget. När vi kom hem från zoot var det dock andra visor. Han hade inte sovit middag och var heltrött och han klagade på ont i munnen, har fått alvedon nu och sover...han somnade på en kvart tror jag och redan innan sju....i vanliga fall somnar han numer efter en till två timmar och gärna efter nio...så vi får väl se hur natten blir, och morgonen....Men jag hoppas i alla fall att hans mun ska må bra i morgon. Annars blir det väl doktorn igen på måndag morgon....Vi är stammisar där nu....

Nä nu ska jag nog ta och se om jag hittar sängen så att jag får sova lite i natt i alla fall..tyvärr blir det inga bilder denna gång.
Ha det gott alla läsare!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0